IF162_24 Tècnic/a Eficiència Energètica

  • Temps complet
  • Híbrid (08017, Barcelona, Barcelona, Espanya)

Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU ha de cobrir dos llocs de tècnic júnior d’eficiència energètica.

 

 

Referència: IF162_24 Tècnic/a júnior d’eficiència energètica

 

1.     Descripció del lloc de treball

 

·Nom del lloc: Tècnic/a júnior d’eficiència energètica

·Cat. Prof: Tècnic/a Superior/ Mig

·Conveni Col·lectiu: Conveni col·lectiu de treball de la construcció i obres públiques de la província de Barcelona, supletòriament el

Conveni General de la Construcció

·Àrea/Unitat: Divisió de Serveis Energètics

·Jornada: 40 hores setmanals

·Horari: Segons conveni aplicable i al calendari laboral vigent

·Salari: 36.794,27 €/SBA

·Localitat: Barcelona

·Incorporació: ABRIL_ 2024

·Tipus de vinculació: Personal laboral amb una vinculació preexistent de caràcter fix amb Infraestructures de la Generalitat de

Catalunya, de les categories professionals requerides: nomenament.

 

Personal que no sigui laboral fix d’Infraestructures de la Generalitat de Catalunya: Contracte laboral temporal

fins a la provisió definitiva de la plaça.

 

 

2.     Requisits de participació

 

-Prioritàriament, personal laboral amb una vinculació preexistent de caràcter fix amb Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, de les categories professionals Tècnic/a Superior o Tècnic/a Mig.

 

-Excepcionalment, en el cas que no sigui cap laboral fix que compleixi amb els requisits establerts i les capacitats per a la seva ocupació, d’acord amb el que estableix l’article 34.2 de la Llei 1/2021, del 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2022, i l’Acord de Govern de 13 de juny de 2017, es tindran en compte les sol·licituds de les persones que reuneixin la resta de requisits.

 

- Certificat del nivell de suficiència de català (C1) de la Secretaria de Política Lingüística o equivalent.

 

- Complir els requisits generals per participar en els processos selectius que estableix l’article 56 de l’EBEP:

 

En tots els casos, caldrà acreditar la titulació i els requisits següents

·Haver complert 18 anys.

·Acreditar la titulació i altres requisits següents:

o Formació mínima de: Titulació universitària d’enginyeria superior o enginyeria tècnica o equivalent/corresponent a l’àmbit.

o Experiència professional mínima de 2 anys en el desenvolupament de funcions  en llocs de treball similars en l’àmbit dels serveis energètics

 

 

No estar afectat/da per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb el desenvolupament de les funcions inherents al lloc.

 

Les persones aspirants que es presentin amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33 per cent hauran de presentar la certificació dels òrgans competents de les Administracions Públiques que acreditin la capacitat per a l’acompliment de les tasques que corresponguin al lloc ofertat.

 

No estar inhabilitat/da per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques, ni estar separat/da per sanció disciplinària al sector públic.

 

Per aquells que no tinguin la nacionalitat espanyola o d’algun Estat membre de la Unió Europea, acreditar permís de treball vigent.

Els requisits de participació s’han de reunir en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

 

 

3.     Funcions del lloc de treball

 

a) Missió del lloc de treball.

 

El/la tècnic/a d’eficiència energètica és la persona responsable de les tasques de gestió i millora energètica als edificis i infraestructures gestionats per Infraestructures.cat, així com de col·laborar en l’expansió i sistematització de les actuacions de millora energètica i sostenibilitat, l’assoliment dels objectius d’optimització i el desenvolupament de nous serveis.

 

 

b) Funcions principals:

 

•       Assessorar tècnicament i donar suport en matèria de la seva especialitat tant a nivell intern com extern.

•       Desenvolupar i programar les actuacions tècniques i fer el seguiment tècnic de projectes i/o programes que tingui assignats.

•       Establir la relació i coordinació, d’acord amb les instruccions rebudes, amb les entitats, organismes, proveïdors o similars, necessaris per a la correcta execució dels programes i/o projectes assignats.

•       Fer propostes de millora en els programes i projectes del seu àmbit, i promoure les adaptacions necessàries.

•       Mantenir els fluxos d’informació adients amb altres unitats, gerències, serveis, etc. pel correcte desenvolupament de les seves funcions i programes i/o projectes assignats.

•       Assistir com a representant del servei, sempre que li sigui requerit, a les reunions tècniques amb altres departaments i/o entitats.

•       Redactar i actualitzar informes, memòries, dictàmens o propostes de resolució i altres de caire similar, corresponents als seus àmbits de responsabilitat.

•       Si és el cas, coordina i supervisar temporalment equips interns i externs per a la perfecta execució dels projectes i/o programes.

•       Revisió i supervisió i seguiment de les actuacions d’eficiència energètica que es realitzen als immobles, definides o no el Plec de prescripcions tècniques associat.

 

c) Funcions específiques:

 

•Donar suport al Cap de gerència en la implantació i desplegament del Pla de Gestió Energètica (PGE) d’Infraestructures.cat als edificis i infraestructures dels departaments-clients.

•       Col·laborar en la definició de la cartera de serveis interns i externs de la divisió; participar en la definició i gestió de les prestacions i de les funcionalitats i desenvolupaments que s’incorporen al catàleg de serveis d’Infraestructures.cat.

•       Operar el Sistema d’Informació Energètica (SIE) i el Centre de Telecomandament (CTC); dur a terme la interlocució amb tècnics i usuaris dels equipaments; coordinar i supervisar els comitès d’impuls d’eficiència energètica.

•       Gestionar amb tècnics i usuaris la implantació de bones pràctiques i actuacions de millora energètica als edificis i infraestructures; oferir-los assessorament en la matèria.

•       Col·laborar en la redacció dels plecs de clàusules tècniques i informes corresponents per a la contractació dels serveis necessaris per al desenvolupament de les seves funcions i per a la promoció de l’eficiència energètica.

•       Col·laborar en la realització dels manuals de transferència dels coneixements de l’àmbit de les energies renovables, sistemes elèctrics de potència i smart grids, emmagatzematge d’energia i altres corresponents al seu àmbit d’especialització.

•       Col·laborar en la definició de la cartera de serveis interns i externs de la divisió; participar en la definició i gestió de les prestacions i de les funcionalitats i desenvolupaments que s’incorporen al catàleg de serveis d’Infraestructures.cat.

 

 

4.     Criteris de selecció i d’avaluació

 

Es valorarà la titulació, la formació i l’experiència, així com els coneixements relacionats amb el lloc de treball a ocupar. En concret, es valoraran les següents circumstàncies en el procediment de selecció:

 

 

-       Formació i experiència acreditades en la gestió energètica d’equipaments i instal·lacions.

-       Formació i experiència en redacció de Plecs de clàusules Tècniques i en establiment de sistemes de verificació del seu seguiment.

-       Formació i experiència acreditades en ofimàtica avançada (Office), informàtica de gestió i d’aplicatius específics, així com experiència i formació en Power BI.

-       Sistemes de comunicació i d’adquisició de dades, monitoratge i control remot, comprenent la seva implantació, operació i manteniment.

-       Establiment de sistemes de mesura i verificació d’estalvis energètics.

-       Mercats energètics, contractació de subministraments energètics i optimitzacions de contractacions.

-       Gestió de subvencions i implantació d’innovació i gestió de projectes de recerca.

-       Gestió d’instal·lacions de generació renovable, xarxes elèctriques i smart grids.

-       Gestió i supervisió de projectes, comprenent la seva planificació, seguiment i tasques de commissioning.

-       Experiència i formació en aplicatius de gestió de projectes.

-       Coneixement i expressió fluïda en llengua anglesa.

-       Disposar de capacitat de planificació i organització, comunicació efectiva, flexibilitat i gestió del canvi, treball en equip i transversal a l’organització, anàlisis i resolució de problemes, orientació a resultats, orientació al servei (client intern-extern), aprenentatge permanent i millora continua.

-       Per tal d’afavorir el percentatge de la plantilla que ha d’estar cobert amb persones discapacitades, es tindrà en compte en la valoració de les candidatures les persones que acreditin la condició de discapacitat en grau superior al 33%.

-       Així mateix, des de perspectiva de gènere, es valorarà positivament la participació de persones de gènere subrepresentat.

 

 

5.     Procediment de selecció

 

Aquesta convocatòria és objecte de publicació en el portal ATRI, al web del departament de Territori, així com a la pagina web d’Infraestructures.cat

 

El procediment de selecció consistirà en:

 

-       Anàlisi del  currículum  (valoració de  l’experiència  prèvia, titulació,  formació  i altra informació sobre la trajectòria professional que sigui rellevant per al procediment).

-       En funció de l’estudi del currículum, les persones candidates millor valorades seran convocades a una entrevista personal i/o a una prova escrita per constatar i ampliar la informació detallada en el currículum vitae i valorar els aspectes relacionats amb les competències professionals.

-       Abans de la incorporació de la persona seleccionada, serà necessària la realització d’una revisió mèdica laboral en relació als riscos inherents i específics del lloc de treball.

-       Les persones candidates poden ser excloses del procés de selecció per no tenir els requisits de participació o no acreditar-los, quan escaigui, o en funció dels resultats obtinguts en les diferents fases del procés de selecció.

-       El lloc objecte de convocatòria podrà ser declarat desert si l’òrgan de selecció considera que, malgrat l’existència de persones candidates que reuneixin els requisits mínims exigits, cap és considerada adient per al lloc.

 

 

6.     Presentació de currículums i termini

 

Les sol·licituds per participar en el procediment de selecció s’han de fer arribar fins al dia 10 d'abril de 2024.

 

Les persones interessades que vulguin participar en el procés hauran de presentar:

 

1.El document de sol·licitud V.07 (model disponible a la pagina web d’Infraestructures.cat)

 

2.El currículum vitae*, al més detallat possible, assenyalant les titulacions, la formació i l’experiència professional, així com altres aspectes rellevants per al lloc de treball.

 

Així mateix, en el cas del personal que presti serveis a l’Administració de la Generalitat de Catalunya s’adjuntarà també el currículum d’ATRI.

 

* Per una correcta valoració del currículum cal tenir en compte el següent: en quan formació cal especificar l’any de realització dels cursos i la durada dels mateixos; pels coneixements de llengua catalana, cal fer constar si es disposa del nivell requerit a l’oferta; en quant a l’experiència professional cal fer una descripció detallada de les funcions realitzades en els llocs ocupats i detallar el temps d’inici i fi de la relació contractual.

 

3. Les persones candidates pre-seleccionades rebran un breu formulari online. Superada aquesta fase, seran convocades a una prova escrita i/o una entrevista personal per constatar i ampliar la informació detallada en el CV i valorar els aspectes relacionats amb les competències professionals.

 

No seran admeses les sol·licituds que no presentin la documentació en la forma esmentada per participar en el procés de selecció.

 

En cas de requeriment caldrà aportar els originals de les certificacions acreditatives de les titulacions, formació i experiència laboral esmentades al currículum.

 

Les persones interessades han d’inscriure's des de la pàgina web d'Infraestructures.cat:

https://infraestructures.gencat.cat/?page=oferta-laboral

Qualsevol dubte o aclariment es pot consultar enviant correu  a l’ l’atenció del Departament de Gestió de Persones: gestiodepersones@infraestructures.cat, indicant en l’assumpte la referència de l’anunci.

 

La informació sobre el resultat del procediment de selecció serà consultable a la pàgina web d’Infraestructures.cat.

 

 

El procés per a la selecció de personal laboral temporal del sector públic està estrictament sotmès al dret administratiu i li resulten d’aplicació les previsions del TREBEP i li són d’aplicació els principis de selecció per a l’ocupació pública.

Contra aquest acte administratiu, la persona interessada pot interposar potestativament un recurs de reposició davant la el President d’Infraestructures.cat (òrgan directiu de l’entitat competent en matèria de personal), en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació/comunicació, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant dels Jutjats Contenciosos Administratius en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació/comunicació, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que pugui interposar qualsevol altre recurs que consideri convenient per a la defensa dels seus interessos.

D’acord amb Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU (Infraestructures.cat) és la responsable del tractament de les dades personals proporcionades. La finalitat del tractament és la recollida de les seves dades esdevé un requisit necessari amb l’objectiu i finalitat de portar a terme els processos de selecció convocats per Infraestructures.cat.

Les dades tractades seran les imprescindibles per tramitar els processos de selecció (nom, DNI, telèfon, email, Dades acadèmiques, etc.) i seran conservades durant el temps necessari de prestació del servei per part dels treballadors de l’empresa proveïdora, considerant els terminis de prescripció d’accions de responsabilitat. Transcorreguts aquests terminis en cada cas, la informació deixarà de conservar-se i serà destruïda.

Us informem que, en el cas d’ofertes de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en compliment de l’art. 9.1 e) de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en el cas que sigueu la persona seleccionada per a la plaça oferta, el vostre nom i cognoms o DNI serà publicat en el web del Portal de transparència de la Generalitat de Catalunya durant un mes, excepte que exerciu el dret d’oposició informant al gestor de la convocatòria que hi concorre alguna circumstància especial que justifiqui legalment la seva no publicació

L’interessat és el responsable de la veracitat i correcció de les dades que faciliti i té la facultat d'exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, adreçant-se per escrit al Delegat de Protecció de Dades d’Infraestructures.cat, al Carrer dels Vergós, 36-42, 08017 Barcelona, o bé per correu electrònic a delegatprotecciodades@infraestructures.cat, per a la qual cosa caldrà adjuntar còpia del DNI o un altre document que n’acrediti identitat. En cas de no estar d'acord amb el tractament, també té dret a acudir a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.